Workplace Trends akce 

Pracovní prostředí jako konkurenční výhoda je téma, o kterém se dost mluví – jen málo v rovině praktických tipů. Proto jsme připravili akce Workplace Trends. 

Během našich eventů spolupracujeme s různými partnery, a tak je možné si vybrat z pestré nabídky, kterou neustále aktualizujeme.

Následující akce:

Moderní personalista 2.0


Místo konání: Praha nebo online
Datum: 9. 12. 2021 od 9 do 14:00h

Víte, kde letos nesmí chybět všichni úspěšní personalisté? Načerpejte inspiraci a praktické rady na dalším ročníku konference Moderní personalista! V rámci nabitého programu se můžete těšit i na přednášku naší workplace konzultantky Apoleny Weissové s tipy, jak zlepšit produktivitu i well-being na pracovišti.

Kvalitní a kreativní nábytek aneb nahlédněte do zákulisí českých výrobců


Místo konání: Praha
Datum: duben 2022 od 17 do 18:30h

V moderních interiérech a kancelářských prostorech si staré poctivé řemeslo vždy najde místo. CAPEXUS podporuje české značky nábytku, pro které je zásadní vysoká kvalita, odolnost a kreativita. Dost možná se s některými z nich potkáváte pravidelně i ve své kanceláři. Poznejte je s námi z jiného úhlu. Nábytek hraje ve vzhledu a funkčnosti kanceláří nezastupitelnou roli. V rámci panelové diskuze se dozvíte nejnovější trendy od zástupců firem CAPEXUS, RIM a SilentLab. Prostor bude i pro společný networking, během kterého si můžete nabídnout kávu a lehké občerstvení. Počet účastníků je limitovaný, proto registraci příliš neodkládejte. 

Již proběhlo:

Umění v kanceláři

Stavařina jinak

Na webináři jsme se dozvěděli praktické rady a tipy, jak uvažovat nad pracovním prostředím, kde trávíme mnoho hodin a jak ho správně navrhovat. Provedli jsme vás různými kancelářskými koncepty, zaměříme se na interiérový design a v neposlední řadě se budeme věnovat vedení kancelářských projektů. Na závěr proběhla diskusní setkání na téma správného návrhu kanceláře.

Tento webinář proběhl ve spolupráci s VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ  

Síla umění v moderním
pracovním prostředí

Vizuální umění dokáže pozitivně ovlivnit kreativitu, pracovní výsledky, wellbeing zaměstnanců i celkový dojem z kancelářského prostoru. Právě proto jsme se společně podívali na to, proč a jak svět kanceláří jednoduše a
bez vysokých nákladů propojit se světem talentovaných umělců. Podívejte se na záznam z webináře a naučte
se zapojit umělecká díla do komunikace firemních
hodnot i Vy. Přečtěte si o tom více i u nás na blogu.

Smart Workspace
Design Summit 2021

Získejte exkluzivní přístup k prezentaci Lucie Malé, Workplace konzultantky a Jana Andrleho, architekta, z mezinárodní konference Smart Workspace Design Summit. Ve 30minutovém vystoupení (v angličtině) s názvem „User experience in post-covid Workplace“ se přednášející zaměřili na 2 case study, které mají velmi rozdílný průběh a přístup k vytváření nového pracovního prostředí. Konference se konala ve dnech 6. – 7. 10. 2021. Účastníky byli odborníci zaměření na pracovní prostředí, zástupci z řad vedení firem, architekti, HR a mnoho dalších.

Office Recovery 2021

Technologické změny a pandemie představují pro komerční nemovitosti a pro sektor kancelářských prostor velké výzvy. Odvětví stále prochází nejistým procesem zotavení po pandemii. Podívejte se na záznam z konference a poslechněte si odboníky z oboru, kteří představilli budoucnost kancelářských prostor.  

Profesionální
provonění interiérů

Profesionální provonění interiérů lze považovat za třešničku na dortu v moderních prostorech. Pomocí citlivě vybrané vůně můžete podtrhnout design prostoru nebo umocnit zážitek z návštěvy. Můžete navodit pocit luxusu, uvolnění, přátelského prostředí... Zkrátka zpříjemnit a zefektivnit váš interiér. Přečtěte si více u nás na blogu.

Online konference: Návrat
do kanceláří jako příležitost
pro změnu

Využijte na maximum příležitost pro změnu, kterou vytváří návrat zaměstnanců z home office zpět do kancelářských prostor. Společná online konference Assessment Systems, CAPEXUS a Fitgee vám představila nové návyky a přístupy k práci. Objevte kroky vedoucí ke kancelářím, ve kterých se pracuje lépe než kdykoliv předtím. Aneb, aby návrat do kanceláře nebolel.  

Bezpečný návrat do kanceláře

Zvažujete, jak umožnit zaměstnancům bezpečný návrat zpět do kancelářských prostor a jak zabránit šíření škodlivých částic? Jaká existují moderní clean-tech řešení? Ukázali jsme vám cestu a také jsme vám představili pokročilý ochranný hygienický nástřik s dlouhodobým samočistícím účinkem. Kromě toho jsme si taky vysvětlili rozdíly mezi reaktivním a proaktivním přístupem pro ochranu povrchu a čištění vzduchu. 

Moderní řešení interiérové zeleně v kancelářích

Interiérová zeleň má v dnešním moderním pojetí pracovního prostředí neopomenutelnou roli. Vhodně zvolená zeleň přináší do pracovního prostředí řadu pozitivních efektů, které kladně ovlivňují nejen zdravotní a estetické hledisko problematiky efektivního pracovního prostředí. Jakou vhodnou kombinaci dostupných produktů interiérové zeleně volit? Jaké jsou výhody a limity použití jednotlivých druhů rostlin, mechových instalací a vertikálních stěn? Kdy je vhodné řešit koncept zeleně v interiéru? Podívejte se na zodpovězené otázky přes záznam z webináře. 

Online konference:
Prostor jako zážitek

Moderní pracovní prostředí se stává zážitkem, který jsme vám více přiblížili prostřednictvím online eventu a zajímavých hostů. Podívali jsme se detailně na propojení jednotlivých částí pracovního dne se samotnými kancelářemi a experience hubem, probrali jsme nejnovější technologické trendy i způsoby, jak nad konceptem pracovního prostředí přemýšlet do budoucna.

Osvětlení inspirované přírodou - výhody dynamického
a barevného světla
v interiéru

Jaké je správné množství světla uvnitř našich domovů a kanceláří, kterému jsme každodenně vystaveni? Můžeme ovlivnit naši energii, náladu i kvalitu spánku pomocí inteligentního osvětlení? Denní světlo je něco tak přirozeného, že si často ani neuvědomujeme, jak je pro nás důležité. Inovativní osvětlení, postavené na osvědčených principech denního světla nás dnes již dokáže znovu propojit s vnějším světem a vytvořit tak pohodlné, atraktivní a zdravé prostředí.

Panelová diskuze: Co-working vs. tradiční kanceláře

Jak vypadá flexibilní pracovní prostředí?

COVID-19 urychlil transformaci a zaměstnanci mají volbu pracovat odkudkoliv. K čemu budou kanceláře sloužit a jak vypadá flexibilní pracovní prostředí, které láká zaměstnance zpět z home office? Jak prostor uzpůsobit maximální produktivitě a hybridní spolupráci?

Coworkingové kanceláře čelí krátkodobým výzvám, ale dlouhodobě se očekává růst poptávky. Je tento scénář v Česku pravděpodobný? Jak se firmy dívají na flexibilní nájemní úvazky a jak mohou "tradiční" kanceláře s těmi flexibilními soupeřit?

Inkluze v praxi

Proč je pro firmu zásadní mít pracovní prostředí, kde jsou jednotlivci respektováni a nemusí skrývat svoji identitu? Otázka, na kterou řada firem dnes už zná odpověď. Jak ale toho dosáhnout? Jak ta opravdová inkluze v praxi vypadá? To nám vše zodpověděla Jana Tikalová z OPIM, přední expertka na diverzitu a inkluzi v ČR, která nás seznámila s konceptem inkluze z různých úhlů pohledů.

Nové trendy a svěží přístup
k flexibilnímu
pracovnímu prostředí

Požadavky na flexibilitu, hybridní spolupráci a bezpečnost pracovního prostředí se mění. Aby kancelářím nedošel dech, je třeba zapojit nové trendy a svěží přístup. Důležitost ideálního klima a kvality ovzduší jsme na webináři probrali s Jiřím Janouškem z Reair, Karlem Hnátem ze společnosti NTT, která se zabývá využitím technologií pro transformaci organizací a s Erikou Bohatou z CAPEXu, která propojila všechny aspekty v jeden funkční celek z pohledu architektury

Akustické podmínky -
důležitý faktor pro komunikaci a orientaci

Hluková zátěž narůstá. Řadíme ji k významným lidským stresorům. Kolik hluku už je příliš a jaký má vliv na naše zdraví a chování? Tématu se věnovala Iveta Králová, která pro vás nachystala opravdovou dávku hluku. Navíc současná intenzivní on-line komunikace klade daleko vyšší nároky na akustické prostředí.

Jak vytvořit bezdotykovou kancelář a bezpečně vrátit lidi na pracoviště

Jak může vypadat kancelář budoucnosti řízená technologiemi? Dodat zaměstnancům jistotu, že se vracejí do zdravých kancelářích s minimalizovaným rizikem šíření Covidu je klíč k úspěchu. Vše jsme si ukázali na příkladech bezpečného řízení pracoviště, ze kterého benefitují denně návštěvníci budovy i její správci.

Diverzita a inkluze na pracovišti

Diverzita a inkluze – jak to vnímáme? Jak úspěšné mohou být týmy, ve kterých jsou jen „dokonalí“ lidé? Musíme zbourat nějaká tabu, klišé a historické předsudky? V Česku platí pravidlo, že každý subjekt, který má více jak 25 zaměstnanců, musí zaměstnávat čtyři procenta lidí s postižením. Jaké máme zkušenosti se zaměstnáváním osob se zdravotním postižením? Kdo je to vlastně osoba se zdravotním postižením? Jaké benefity a úskalí přináší české zákony při zaměstnávání lidí s postižením? To vše jsme se dozvěděli na webináři s Hankou Potměšilovou. 

Virtuální realita pro remote práci a zlepšení výkonu týmu

Jaké jsou nejnovější trendy? Jaké další možnosti virtuální realita skrývá? Je možné díky virtuální realitě navýšit empatii a spolupráci lidí? Virtuální realita v době, kdy se nemůžeme setkávat osobně a kdy je hlavní komunikační nástroj video call, nabývá nových rozměrů a přináší nové možnosti. Můžeme se setkávat ve 3D prostoru a popustit uzdu týmové kreativitě, prezentovat výrobky potenciálním zákazníkům po celém světě, učit se pomocí zážitku nebo meditovat.

Kanceláře budoucnosti

Myslíte si, že k tomu abyste navrhli správně kancelář, tak Vám postačí načíst normu „ČSN 73 5305 Administrativní budovy a prostory“ a zhmotnit představy klienta? Na webináři jsme si řekli, že to tak opravdu není. Přesvědčili jsme se, že k navrhování správně fungujících „nejen“ kancelářských prostor lze přistupovat v kontextu dnešní doby jiným způsobem a že to jde dělat jinak a lépe.

Jak uspět
v digitálním světě?

Hybridní způsob (spolu)práce odkudkoliv

Proč je zážitek z vykonané práce důležitým parametrem vašeho budoucího úspěchu? Jak se na nový svět hybridní (spolu) práce připravit? Jak vypadají pracovní scénáře hybridní (spolu) práce odkudkoliv? Jak využívat nové dovednosti, abychom byli v novém normálu dobře připraveni? Jak mohou lidé využívat moderní komunikační technologie a dosahovat s nimi neuvěřitelných věcí?
Na webináři jsme si ukázali studie a praktické příklady se zaměřením na lidské potřeby, pracovní prostory
a technologie. 

Žhavé ingredience motivace

K workshopu jsme využili hravé analytické nástroje jakými jsou leadershipové karty a karty emocí, které rozkryjí, jak o angažovanosti zaměstnanců přemýšlet a jak zmapovat, odkud při zlepšování týmové spolupráce, angažovanosti
a firemní kultury začít. Workshopem vás provedla Beáta Holá, psycholožka a organizační designérka z Court of Moravia, která provází firmy při transformacích a inovačních projektech zaměřených na "změny přes lidi,
s lidmi a v lidech".

Zdravá práce - základní principy navrhování pracovního prostředí

Až 80% pracovníků v kancelářích trápí bolesti zad i přesto že mají tu nejlepší židli. Jak to a co s tím můžeme jako designéři a architekti udělat? To jsme se dozvěděli od architekta Karla Goláně, kterého fascinují výzvy současnosti a hledání jejich řešení. V jeho hledáčku je nyní zejména udržitelné stavění a budoucnost zdravého pracovního prostředí.

Jak zlepšit či změnit
firemní kulturu

Potřebujete změnit nebo zlepšit firemní kulturu? To není jednoduchý úkol! Ve spolupráci s Hackerly proběhl facilitovaný Peer Learning Workshop. Prostřednictvím diskuze, praktických cvičení, zpětné vazby a reflexe  způsobů práce jste se mohli dozvědět, jak aplikovat postupy a řešení na aktuální situaci. Workshopem provedl Petr Zelenka z Hackerly.

Leadership na dálku:
co dělat a co ne

Na tomto webináři s experty z FlexJobs jsme se pobavili
o klíčových atributech vedení v hybridním prostředí. Jana Špačková a Veronika Cimbolincová předaly tipy a triky, které se vám nyní určitě budou hodit. Zabrousili jsme i do budoucnosti hybridity a flexibility pracovní kultury.

Od self-care
k efektivnímu
pracovnímu týmu

Péče o duševní zdraví zaměstnanců a leaderů má příznivý vliv chod firmy. Zvyšuje produktivitu, efektivitu, usnadňuje komunikaci. Zaměstnanci dokáží převzít plnou odpovědnost za sebe a své úkoly. Přesto je psychické zdraví v práci odsouváno na vedlejší kolej. Často
i opředeno aurou “o tom se nemluví”. Na workshopu se účastníci dozvěděli proč a jak začlenit péči o osobní pohodu do firmy a taky přínosy, trendy a jednoduché techniky, jak s tím začít hned teď.

Vliv světla na živé
tvory včetně člověka

My lidé a vlastně všichni živí tvorové jsme se vyvíjeli miliony let v přirozených světelných podmínkách. V posledních několika málo letech nám rozvoj techniky umožnil nahradit noční tmu umělými zdroji světla, což narušilo naši schopnost regenerace i imunitní odezvu. Na webináři
se probíraly různé témata, jako například které umělé světlo se hodí na práci a studium, které na večer a které před spaním, co se stane, když máte v kanceláři nevhodné osvětlení, a také jsme se dozvěděli k čemu slouží
červené brýle.

Workshop s Agile navigators

Přednáška poskytla účastníkům vysvětlení základních principů Agilu a pojmů, jako je například OKRs. Přednášející též prozradili jaké jsou trendy ve face 2 face, hybrid
a remote spolupráci, a také jak spolupracovat v hybridním světě efektivně. 

Stavařina jinak: Jak (ne)navrhovat kanceláře

Přednáška přinesla praktické rady a tipy jak uvažovat nad pracovním prostředím, ve kterém trávíme nemálo času
a jak jej správně navrhovat. Tématem přednášky provedli Apolena Weissová a Jan Andrle ze společnosti CAPEXUS.  Na závěr bylo naplánováno diskusní setkání na téma správného návrhu kanceláře.

HR setkání budoucnosti

Na workshopu, u kterého se mnozí z nás během pohybu zapotili, přednášela i naše Apolena Weissova o budoucnosti kanceláří. Děkujeme všem, kdo se zúčastnili a také Fpohybu za skvělou spolupráci. 

Workplace Trends

Pracovní prostředí jako konkurenční výhoda je téma,
o kterém se dost mluví – jen málo v rovině praktických tipů. Proto jsme připravili workshop Workplace Trends.

Workshop spolu s Fpohybu 

CAPEXUS spolu s Fpohybu uspořádal další HR setkání budoucnosti. Na workshopu Apolena Weissová mluvila o budoucnosti kanceláří a možnostech hybridní spolupráce. V druhé části si účastníci vyzkoušeli některá pohybová cvičení a naučili se základní principy správného sezení.