Nepodcenit první dojem. Stylové kanceláře jsou pro podnikání stejně důležité jako logo

Každá společnost řeší, jak se na trhu odlišit od konkurence tak, aby byly jejich produkty nebo služby jednoznačně identifikovatelné a zapamatovatelné. Firemní identita se nedotýká pouze potenciálních zákazníků, ale také samotných zaměstnanců. A patří do ní kultura uvnitř firmy, způsob komunikace a jednotný vizuální styl. Zavedené společnosti považují firemní design za základní stavební kámen svého úspěchu.
stylové-kanceláře-kancelářský-prostor-logo-společnosti-Colonnade-kanceláře-CAPEXUS

Význam loga

Zanechat dobrý dojem je zcela zásadní pro vaši reputaci
i příjmy
,“ tvrdí BusinessBlogs, populární web zaměřený na podnikání. Vizuální identita však dnes nekončí u loga
a firemních materiálů, čím dál častěji se promítá i do kanceláří. Zatímco dříve bylo typické umisťovat loga především u vstupu do objektu, hlavních vchodových dveří či na dveře kanceláří, dnes je trendem zakomponovat jej do výmalby či tapet na stěnách nebo dokonce jej promítnout do koberců. 

CAPEXUS si s firemní logem klienta vyhrál například při realizaci kancelářských interiérů pro kanadskou pojišťovací firmu Colonnade. „Korporátní identitu klienta se nám podařilo do návrhu zakomponovat velice decentně, a to v podobě kanadského lístečku, jež je součástí loga firmy, a který tvoří polepy skleněných příček. Některé z lístků jsou pak červené, dle korporátní barvy klienta,“ uvedla dříve architektka CAPEXu Tereza Kondělková

Architekti si také poradili s barevnými kombinacemi odlišujícími jednotlivé oddělení kanadské společnosti a dřevěným dekorem prostupujícím celým interiérem. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou pak hravé zasedačky s tematickou výzdobou inspirovanou slavnými interprety ze země javorového listu, jako je Leonard Cohen, Bryan Adams, Avril Lavigne či kapela Simple Plan.

barevná-zasedací-místnost-akustické-panely-Seznam-kanceláře-CAPEXUS

Efektivní práce s barvami

Poměrně jednoduchým, ale efektním řešením, jak promítnout firemní styl do kancelářského interiéru, 
je práce s barvami. Pro mediálním dům Seznam.cz vytvořila Tereza Bradová, architektka společnosti CAPEXUS celkem jedenáct unikátních zasedacích místností, jež evokují jednotlivé produkty společnosti. Místnost Mapy.cz tak oblékla do typických zelených odstínů, zatímco Email.cz do oranžova.

cirkusový-styl-design-moderní-recepce-Miton-Glami-Bianco-kanceláře-CAPEXUS

Internetový cirkus

Pravou architektonickou výzvou jsou ale projekty kancelářských interiérů, v nichž se snoubí vícero společností najednou. Jedním z takových příkladů
je realizace pro investiční skupinu Miton. Klíčová byla recepce, které v duchu hesla Mitonu („internetový cirkus“) architekti CAPEXu vtiskli podobu manéže. Oválný recepční pult je vyveden ve žlutočerveném žebrování a doplňuje jej příhradový nosník s osvětlením, jejž evokuje šapitó. Nechybí také originální tapety. 

Pestrobarevně pojatý prostor je dostatečně variabilní, aby se dal přeskupit dle aktuálních požadavků. Designéři také kladli velký důraz na dostatek zasedacích místností a prostor pro neformální sezení. Space plan tak vychází z jednoho z cílů Mitonu – umožnit firmám snazší komunikaci a vznik synergií.

Důležité bylo vytvořit dostatečné množství přirozených potkávacích bodů pro komunikaci jak v rámci týmů, tak i mimo ně. Z praxe máme ověřeno, že právě díky těmto společným místům se potkávají kolegové, kteří by na sebe v klasickém open space nenarazili, a snadněji tak vznikají nové nápady.
Tereza Kondělková, architektka, CAPEXUS
soft-seating-sedačky-běžecký-ovál-dráha-sportovní-téma-SPORTISIMO-kanceláře-CAPEXUS

Běžecký ovál v kanceláři

Některé projekty se vymýšlejí téměř samy. Když CAPEXUS oslovila společnost SPORTISIMO prodávající sportovní zboží, popustili architekti uzdu svojí fantazii a přestavěli
2 400 m² na kancelář inspirovanou sportovišti. Dominantním prvkem je modrý běžecký ovál, který po obvodu lemuje světlík
a slouží tak jako navigační prvek pro zaměstnance
i návštěvníky. Kromě toho, že materiál reálně napodobuje tartan, překvapivě dobře pohlcuje i zvuk. CAPEXUS byl za tuto realizaci nominován na prestižní cenu CIJ Awards, a to v kategorii Best FIT-OUT. 

Zdá se, že doby, kdy vrcholem kreativity v kancelářích byl stolní fotbal a sedací vaky jsou ty tam. Dnešní trendem jsou prostory, které vhodně dotváří firemní identitu, vyjadřují firemní postoje i produkty, ale zároveň osloví klienty a okouzlí budoucí zaměstnance. Stylové a stimulující pracovní prostředí navíc podporuje motivaci zaměstnanců a zároveň posiluje jejich loajalitu.  Pokud i vy toužíte mít stylové kanceláře, které budou odpovídat vaší firemní identitě i potřebám, neváhejte nás kontaktovat a my pro vás vymyslíme to nejvhodnější řešení. 

Každou z deseti zasedacích místností jsme designovali v jiném sportovním odvětví. Klient tak využívá zasedačku jako squashové hřiště s reálnými čárami a raketami, zasedačku s jízdním kolem, které vyjíždí ze zdi, nebo zasedačku s U rampou. V takových prostorách je pro zaměstnance i návštěvníky pořád co objevovat.
Jakub Seči, architekt, CAPEXUS

Zaujal vás tento odborný článek? Sdílejte jej.