Správný mix konferenčních místností v kanceláři

Mezi důležité činnosti kancelářské práce patří porady. K tomuto účelu klasicky slouží konferenční místnosti pro schůzky s kolegy či klienty. Každé setkání má jiný charakter. Přesto mají některé firmy zasedací místnosti postavené podle jednoho klíče. Objevte s námi různé druhy konferenčních místností a jejich přednosti.

Zasedací místnost v minimalistickém prostředí ve světlém provedení

Podle čeho určit počet a typ konferenčních místností?

Do velké místnosti se vejde mnohem více lidí při maximálním vytížení, ale jak často k takovým schůzkám skutečně dochází? Počet a kapacita konferenčních místností, které by vaše společnost měla mít, závisí na počtu vašich zaměstnanců, rozložení pracovního prostoru a frekvenci schůzek. Velkou roli samozřejmě hraje také firemní kultura.


Typy konferenčních místností z hlediska velikosti

Oprostěte se od představy, že konferenční místnost musí být dlouhý prostor s velkým stolem a spoustou židlí okolo. Tady je přehled nejoblíbenějších typů, které lze v kanceláři využít.

Phone Booth v zelené barvě pro vyřizování soukromých telefonátů

Volně stojící phone booth

V dnešní době probíhají schůzky čím dál tím častěji online nebo přes telefon. V kanceláři by proto neměl chybět prostor, kde zaměstnanci mohu v soukromí a klidu odbavit videohovor.
Ano, nejedná se ve své podstatě o konferenční místnost, ale určitě je třeba tuto variantu zmínit. Mikrokanceláře mohou být pro jednu i více osob

Otevřený potkávací prostor pro schůzky mezi kolegy v malých skupinkách

Otevřené potkávací zóny 

Schůzky mezi kolegy nejčastěji probíhají v malých skupinkách. Někdy pro tento účel nepotřebujete ani stůl či místnost. Relaxační prostor s pohodlným a originálním nábytkem v blízkosti kuchyňky představuje ideální setkávací místo pro malé týmy.

Akustické coupé pro rychlé nerušené schůzky

Coupé

Skvělým tipem je také otevřená zasedací místnost pro rychlé schůzky připomínající vlakové kupé. Kolegy nerušíte, jsou stranou open space a nemusíte je rezervovat.

Moderní kancelář s ergonomickým nábytkem a krásným výhledem

1 to 1 místnosti

Na rozdíl od coupé se zde řeší důvěrné záležitosti.
Je nutné velmi důsledně řešit jejich akustickou neprůzvučnost.

Prosklený team room pro brainstorming a řešení týmových úkolů

Team room

Jedná se o prostor určený zejména pro brainstorming a řešení týmových úkolů. Maximální počet lidí v této místnosti by se měl pohybovat okolo 6 a nesmí chybět tabule pro zapisování nápadů. Tento typ místnosti také skvěle funguje jako vyučovací prostor pro malé skupiny zaměstnanců.

Flexibilní workshopová místnost ve fialovo zeleném provedení

Workshopová místnost

Pro pořádání workshopů je vhodné mít místnost připravenou pro různé druhy zasedacího pořádku a různé způsoby využití. V tom pomáhá především snadno přemístitelný nábytek.

Huddle room s komfortním posezením a akustickou stěnou

Huddle room

Jedná se o malou zasedací místnost pro 3 až 6 osob, která je vybavena audio/video technologiemi pro rychlé týmové schůzky. Je ideální pro plánovaná i neplánovaná pracovní setkání, umožňuje týmu diskutovat bez rezervace větší místnosti.

Přednášková místnost s pódiem určená ke konferencím v zelením provedení

Přednášková místnost

Velký prostor určený k pořádání skutečných konferencí a přednášek, kam se vejde klidně 50 a více lidí. Tyto místnosti se vyplatí budovat flexibilně tak, aby se chytrým uspořádáním mohly přeměnit v několik menších oddělených míst pro schůzky
a relaxování.

Malá konferenční místnost se stolem ke stání v modrém provedení

Malá konferenční místnost

Zejména pro koordinační schůzky. Může se lišit příjemným sezením pro delší schůzky nebo stolem ke stání. Menší rozměry jsou vhodné jak pro rychlé a efektivní schůzky, tak pro delší meetingy, kde je důležité ponořit se společně do práce v malém týmu.

Minimalistická konferenční místnost s ergonomickým nábytkem

Klasická velká konferenční místnost

Typ místnosti, který si každý z nás nejspíše představí, když se řekne „konferenční místnost”. Prostor s jedním dlouhým stolem
a sezením pro desítky lidí
. Doporučujeme ji stavět především tam, kde probíhají pravidelná formální setkání ve větších skupinách. Nemusí se jednat o automatickou součást každé kanceláře. Velkou roli v těchto prostorech také hraje technické zázemí pro promítání a pořádání schůzek na dálku.


Zasedací místnost s vysokým stolem i ke stání s akustickými prvky

Design konferenčních místností

Konferenční místnost rozhodně nemusí být šedá prosklená kukaň. Naopak, jsou skvělou příležitostí pro zapojení firemní identity a kreativních prvků. Typ sezení záleží opět na očekávaném počtu zaměstnanců
v místnosti a na firemní kultuře. Tam, kde se budou konat schůzky s klienty, nepatří sedací pytle. Místo strohého sledu židlí lze ale zvolit například kombinaci nízkého stolu a pohodlných gaučů.

Designové akustické obrazce se závěsy pro větší soukromí v zasedací místnosti

Akustické prvky

Při návrhu konferenčních místností je nutné důkladně řešit akustiku. Pomoci mohou designové akustické paravany nebo obrazce, závěsy, svítidla, koberec či vhodná tapeta. Nezapomeňte ani na technické prvky v podobě větrání a vytápění. Kvalita vzduchu, akustika a teplota patří k velmi důležitým faktorům určujícím spokojenost a produktivitu zaměstnanců. Konferenční místnosti by neměly být mrazírny ani společné sauny.

Malá zasedací místnost v minimalistickém provedení a v odstínech růžové barvy

Kam umístit konferenční místnost?

Zaměstnance nechtějí ztrácet čas přesuny z pracovního místa na druhou stranu budovy kvůli schůzkám. Zejména menší konferenční místnosti se proto vyplatí umístit napříč celým kancelářským prostorem a v blízkosti míst, kde dochází k přirozenému setkávání mezi kolegy.

Konferenční místnosti ideálně podpoří
scházení a spolupráci

Špatně zvolený typ místnosti od nich však dokáže odrazovat. Jejich design, rozmístění a vybavení je tak nutné přizpůsobit na míru možnostem firmy i požadavkům zaměstnanců. Skvělým příkladem vhodného mixu různých typů zasedacích místností jsou nové kanceláře Avast, ve kterých najdete celkem 24 zasedaček. Celkem 14 pro předem plánované schůzky a dalších 10 pro neformální setkání.

Chcete vaše kanceláře připravit na produktivní meetingy? Využijte naše ​​poradenství v oblasti pracovního prostředí a naplánujte s námi změny pro úspěch své firmy.


Autoři fotografií: Lukáš Hausenblas, Tadeáš Seidl, Petr Andrlík, Prokop Laichter, FR/VR

Publikováno: 21. 10. 2021  

Zaujal vás tento článek? Sdílejte jej.