Průzkum pracovního prostředí v době covidové: Doma je méně produktivní každý čtvrtý zaměstnanec

V první polovině září 2020 (před vyhlášením nouzového stavu) uspořádal CAPEXUS online průzkum zkoumající dopad koronaviru na pracovní prostředí. Odpovědi 80 respondentů a výsledky přináší zajímavá zjištění. Podívejte se na vyhodnocení a závěry, díky kterým budete mít možnost kanceláře a pracovní podmínky vhodně přizpůsobit. 

Minimalistický styl kanceláře

Známe hlavní výhody práce v kanceláři

Epidemie koronaviru se stala katalyzátorem zvýšeného podílu práce z domova a na dálku. Proto nás zajímalo,
jak složitý byl pro zaměstnance přechod na home office
a jakým způsobem ho vnímali z pohledu efektivity.
Pro 31 % respondentů byl zcela bezproblémový, dalších
28 % ho považovalo za spíše bezproblémový. Na opačné straně je 8 % respondentů, pro které byla tato změna problematická.

Multifunkční pracovní stůl s akustickým paravánem

Kancelář vs 
home office

Průměrný počet dní týdně práce z domova vzrostl. Zatímco před covidem byl 0,7, dnes respondenti zůstávají doma v průměru 1,7 dne. Pouze 19 % z nich však přiznává, že jsou při práci z domova produktivnější. Dalších 24 % naopak nedokáže být v domácích podmínkách stejně produktivní jako v kanceláři. Z pohledu produktivity je
s 38 % na prvním místě kombinace práce z domova
a v kanceláři. Mezi 3 hlavní výhody práce v kanceláři se zařadil osobní kontakt s kolegy, lepší technické vybavení
a možnost setkávat se s klienty či zákazníky.

Rouška a dezinfekce

Bezpečný a
pohodlný návrat

Návrat do kanceláří je spojen s řadou obav. Náš průzkum se tak zaměřil nejen na home office, ale také na to, jakým způsobem provoz přizpůsobit návratu zaměstnanců zpět za pracovní stoly. Mezi 3 hlavní faktory pro snížení obavy z práce v kanceláři patří se 18 % každodenní úklid
a dezinfekce prostor, pro 13 % respondentů je důležitá dostupnost dezinfekčních přípravků a 9 % považuje
za důležité limitování počtu zaměstnanců v kanceláři

Komfortní kupé pro meeting zaměstnanců

Nedostatek různorodých prostor

V souvislosti s výše zmíněnými obavami je nutné zmínit více kritický pohled na funkčnost a vybavení kanceláří. Podle respondentů přes 52 % kanceláří nenabízí dostatečné množství doplňkových nepracovních prostor. Mezi ty zpravidla patří například relaxační koutky, kuchyňky s posezením či tzv. quiet roomy. S množstvím pracovních prostor je spokojeno 70 % respondentů.

Podoba pracoviště spíše nezajímá pouze
10 % zaměstnanců

I v době covidové platí, že kanceláře hrají důležitou roli při výběru zaměstnání. Podoba pracoviště je důležitý faktor při rozhodování
o práci pro 62 % respondentů
. Pouze 10 % zaměstnanců ji považuje za spíše nepodstatnou. Se současnou podobou kanceláře je velmi spokojeno pouhých 26 %. Spíše nespokojeno je 15 % a 3 % jsou velmi nespokojena.

Třebaže se v posledních několika měsících diskutovalo především o práci z domova, náš průzkum jasně ukázal hlavní výhody a zároveň také nedostatky běžného pracovního prostředí. Stáhněte si kompletní shrnutí pro bližší informace.

Společně s námi přizpůsobíte pracovní prostory na míru zaměstnancům i aktuálním výzvám na poli hygieny, designu a celkové funkčnosti. Vydejte se na cestu k novým kancelářím ještě dnes. 

Zaujal vás tento článek? Sdílejte jej.