Productboard díky workplace consultancy šetří náklady
Jedním z hlavních cílů služby workplace consultancy je důkladná analýza statu quo – jeho benefitů a nevýhod –, stejně jako analýza pracovních návyků každého týmu. Výsledkem je workplace strategy brief, sumář doporučení, který rovněž nastiňuje ideální rozvržení prostoru a slouží jako základ pro spaceplan a vodítko pro architekty.
Expanze společnosti
Společnosti Productboard jsme poskytli nejen to, ale
i kompletní přehled, jak by prostor měl reagovat na plánovaný růst společnosti, co v každé fázi zajistit a vizi nových kanceláří jako místa, ve kterém si zaměstnanci mohou vybírat dle různých pracovních scénářů.
Flexibilní prostředí
Chtěli jsme, aby zaměstnanci mohli využívat otevřený flexibilní prostor, který podporuje náhodná setkání
a umožňuje snadnou komunikaci napříč týmy. Prostor, jenž poskytuje místo pro soustředěnou činnost i spolupráci
a který usnadňuje i virtuální kontakt. Ve výsledku pracoviště podporuje myšlenku “našeho”, místo “mého”,
a umožňuje práci odkudkoliv je to vhodné, namísto statického sezení u stolu.
Workplace analýza
Productboard si pronajal prostor o velikosti 4 350 metrů čtverečních, aby byl připraven na plánovaný růst. Nebyl si ovšem jistý, kolik procent podlahové plochy využije od prvního dne a kolik může podnajmout. Díky analýze naší workplace konzultantky Apoleny Weissové klient zjistil, že mu zatím bude stačit 2 000 metrů čtverečních, tedy méně než polovina pronajatého prostoru. To vyústilo ve významnou a dlouhodobou úsporu nákladů.
Osobní i týmové kanceláře
Před přestěhováním Productboard obýval standardní open space v pražském Karlíně, který nevyhovoval expanzi a potřebám jednotlivých týmů: počet zasedaček a jejich vybavení nebylo dostatečné, stejně tak akustická řešení nesplňovala požadavky. Nové prostory založené na naší workplace strategii a navržené studiem YUAR plní potřeby komunitní (celofiremní setkání, workshopy, ale i jóga), týmové i osobní.
Firemní sousedství
Productboardu jsme představili koncept města: každý tým patří do jiného sousedství, které může mít až 24 pracovních stanic. Každé sousedství má pak vlastní zónu s místnostmi pro soustředěnou práci (tzv. „focus roomy“), skříňky, tiskárny, telefonní budky, kuchyňky a místa pro setkávání. Centrální „náměstí“ o velkorysých 450 metrech čtverečních je místo, kde se všichni potkávají. Tento hub se využívá pro celofiremní schůzky, hackathony, workshopy i jako kantýna.
Potřeby firmy
Kromě vysokého standardu v podobě vyváženého počtu stacionárních míst, zasedacích místností, telefonních budek a ergonomických pracovních stanic, které jsme v analýze představili, se nám povedlo odhalit také specifické potřeby firmy. Týmy agilního vývoje potřebovaly mimo jiné tzv. scrum pointy a místnosti pro programování v páru. Flexibilní uspořádání umožňuje zaměstnancům libovolný přesun v rámci kanceláře, podporuje firemní kulturu a je plně připravené po technické stránce.
Stěhujete se do nových kanceláří? Zajímá vás, jak služba workplace consultancy pomůže ve vašem konkrétním případě?
Autor fotografií: Alexander Dobrovodský
Líbí se vám reference? Sdílejte ji.
Chcete sedět v podobných kancelářích?
Napište nám vaše požadavky a přání. Vytvoříme pro vás interiér na míru.