Hello bank: Ping pong i bankovní služby
Hello bank! by Cetelem, nová digitální banka skupiny BNP Paribas Personal Finance, otevřela na pražském Andělu nově zrekonstruovanou pobočku šitou na míru svým zákazníkům i online nabídce produktů a služeb. Chce tak změnit tradiční pojetí bankovních poboček. Přes den bude pobočka fungovat jako klientské centrum, večer v prostoru nabídne kulturní akce, workshopy nebo přednášky.
Cílová skupina
Cílovou skupinou Hello bank! jsou zejména zákazníci, kteří budou bankovních služeb využívat především na dálku prostřednictvím internetového bankovnictví a mobilní aplikace.
Banka jinak
Hello bank! tak mění klasické pojetí a funkce bankovní pobočky. „V náročném zadání bylo nutné skloubit funkce otevřeného prostoru plného života s místem pro soukromá jednání. Celý návrh je založen na mobilním interiérovém vybavení, které je možno kdykoliv jednoduše přemístit či uskladnit. Díky tomu lze prostor flexibilně měnit – kdykoliv během dne či roku,“ doplňuje Bohatá.
Netypický vzhled
Netypický vzhled i uspořádání nové bankovní pobočky vzešlo také z přání zaměstnanců i klientů banky.
Dalším atypickým aspektem prostoru je viditelná přítomnost call centra a týmu osobních bankéřů. Díky skleněné příčce lze vidět práci zaměstnanců v reálném čase. Otevřená dispozice tak odráží hodnoty banky, která před svými klienty a veřejností nic neskrývá.
Místo pro neformální setkání
Filozofii otevřeného prostoru architektka podpořila i tím, že na místě nechala vzniknout samoobslužnou kavárnu. Tu mohou využít nejen zákazníci k občerstvení, ale také zaměstnanci pro neformální setkání.
Akustika
Otevřený prostor ovšem kladl zvýšené nároky na akustický komfort. „Toho jsme docílili instalací akustických panelů na strop a stěny. Panely pohlcují hluk a zmírňují dosah slyšitelnosti soukromých rozhovorů,“ vysvětluje architektka. Každá zóna byla osazena jiným typem osvětlení, což prostor opticky dělí podle funkcí. Interiérem prostupují zaoblené tvary, které působí harmonicky a klidně.
Zaoblená linka, jež rozděluje dvě podlahové textury, pak působí jako podprahový navigační systém. Pro jednání zaměstnanců s klienty pak tým společnosti CAPEXUS navrhl tři zcela oddělené diskrétní místnosti.
Přírodní motivy
Vstupnímu prostoru vévodí dřevěná skulptura stromu a dřevěné jsou i další prvky interiéru. Přírodní motivy tak podporují příjemnou neformální atmosféru. Barevnost určují světlé odstíny doplněné o korporátní barvy, přičemž na barevné grafice se podílel i marketingový tým Hello bank!. Hesla na stěnách sdělují filozofii banky jak klientům, tak zaměstnancům.
CAPEXUS upravil i další podlaží budovy v ulici Karla Engliše, ve které sídlí kromě pobočky Hello bank! by Cetelem také vedení společnosti a téměř čtyři stovky zaměstnanců.
Foto: Jan Branč
Líbí se vám reference? Sdílejte ji.
Chcete sedět v podobných kancelářích?
Napište nám vaše požadavky a přání. Vytvoříme pro vás interiér na míru.