Hello bank: Ping pong i bankovní služby

Lokalita

Karla Engliše 3208/5, Praha 5

Klient

BNP PARIBAS 

Plocha

400 m²

Realizace

11/2O17

Hello bank! by Cetelem, nová digitální banka skupiny BNP Paribas Personal Finance, otevřela na pražském Andělu nově zrekonstruovanou pobočku šitou na míru svým zákazníkům i online nabídce produktů a služeb. Chce tak změnit tradiční pojetí bankovních poboček. Přes den bude pobočka fungovat jako klientské centrum, večer v prostoru nabídne kulturní akce, workshopy nebo přednášky.

Recepce nového klientského centra Hello bank! by Cetelem.

Cílová skupina

Cílovou skupinou Hello bank! jsou zejména zákazníci, kteří budou bankovních služeb využívat především na dálku prostřednictvím internetového bankovnictví a mobilní aplikace.

„ I návrh prostředí banky musí reflektovat to, že typický klient dnes většinu záležitostí vyřídí online. K prostoru jsme tak nepřistupovali jako ke klasické bankovní pobočce s přepážkami. Místo toho vznikl víceúčelový prostor, kde přes den mohou klienti vyřídit své záležitosti a večer se neformálně setkávat na různých akcích.“
Erika Bohatá, architektka, CAPEXUS.
Moderní prostředí banky vybízí k hraní ping pongu a mobilní barevně sladěné interiérové vybavení umožňuje usadit se kamkoliv.

Banka jinak

Hello bank! tak mění klasické pojetí a funkce bankovní pobočky. „V náročném zadání bylo nutné skloubit funkce otevřeného prostoru plného života s místem pro soukromá jednání. Celý návrh je založen na mobilním interiérovém vybavení, které je možno kdykoliv jednoduše přemístit či uskladnit. Díky tomu lze prostor flexibilně měnit – kdykoliv během dne či roku,“ doplňuje Bohatá.

Skleněné příčka v klientské části laděné do modrobílé umožňuje klientům nahlédnout do call centra.

Netypický vzhled

Netypický vzhled i uspořádání nové bankovní pobočky vzešlo také z přání zaměstnanců i klientů banky.
Dalším atypickým aspektem prostoru je viditelná přítomnost call centra a týmu osobních bankéřů. Díky skleněné příčce lze vidět práci zaměstnanců v reálném čase. Otevřená dispozice tak odráží hodnoty banky, která před svými klienty a veřejností nic neskrývá.

Celkový pohled na prostor nové pobočky Hello bank!by Cetelem ukazuje variabilní posezení  s atypicky řešenými akustickými panely a recepcí v pozadí.
Akustické panely na stropě a stěnách zajišťují akustický komfort a osvětlení opticky odděluje zóny podle funkcí.

Místo pro neformální setkání

Filozofii otevřeného prostoru architektka podpořila i tím, že na místě nechala vzniknout samoobslužnou kavárnu. Tu mohou využít nejen zákazníci k občerstvení, ale také zaměstnanci pro neformální setkání.

Chtěli jsme mít hezké místo, kde se bude líbit nám, našim klientům i obchodním partnerům a budeme se tam rádi vracet. To se, myslím, povedlo. Banka není jen o kravatách a dobře padnoucích oblecích. Naopak i v ní pracují stejní lidé, jako jsou naši klienti, kteří si například rádi zahrají po práci ping pong
Gabriela Pithartová, Brand and Customer Experience Director banky
Pohled z recepce ukazuje různé typy osvětlení a podlahových krytin.

Akustika

Otevřený prostor ovšem kladl zvýšené nároky na akustický komfort. „Toho jsme docílili instalací akustických panelů na strop a stěny. Panely pohlcují hluk a zmírňují dosah slyšitelnosti soukromých rozhovorů,“ vysvětluje architektka. Každá zóna byla osazena jiným typem osvětlení, což prostor opticky dělí podle funkcí. Interiérem prostupují zaoblené tvary, které působí harmonicky a klidně.

Zaoblená linka, jež rozděluje dvě podlahové textury, pak působí jako podprahový navigační systém. Pro jednání zaměstnanců s klienty pak tým společnosti CAPEXUS navrhl tři zcela oddělené diskrétní místnosti.

Vstupnímu prostoru vévodí dřevěná skulptura stromu se zajímavým řešením osvětlením.

Přírodní motivy

Vstupnímu prostoru vévodí dřevěná skulptura stromu a dřevěné jsou i další prvky interiéru. Přírodní motivy tak podporují příjemnou neformální atmosféru. Barevnost určují světlé odstíny doplněné o korporátní barvy, přičemž na barevné grafice se podílel i marketingový tým Hello bank!. Hesla na stěnách sdělují filozofii banky jak klientům, tak zaměstnancům.
 

CAPEXUS upravil i další podlaží budovy v ulici Karla Engliše, ve které sídlí kromě pobočky Hello bank! by Cetelem také vedení společnosti a téměř čtyři stovky zaměstnanců.


Foto: Jan Branč

Líbí se vám reference? Sdílejte ji.

Další z našich referencí

Infor

Infor

Seznam.cz

Seznam.cz

Diamond Point

Diamond Point

Chcete sedět v podobných kancelářích?

Napište nám vaše požadavky a přání. Vytvoříme pro vás interiér na míru.