Kanceláře jako pomocník při náboru nových zaměstnanců
První dojem je při kontaktu vždy velmi důležitý, ať už přicházíme na schůzku s potenciálním partnerem, nebo zaměstnavatelem. Pro firmy, které hledají nové talenty a profesionály, je klíčové přistupovat k náboru nejen z hlediska hodnocení kandidáta, ale také jako k šanci prezentovat to nejlepší o společnosti. Ideální první dojem však netvoří pouze široký úsměv recruitera. Kancelář hraje velmi důležitou roli v tom, jak si vaši firmu kandidát bude pamatovat a pro jaké místo se nakonec rozhodne. Na důležitost vzhledu a vybavení kanceláří jsme se podívali detailně a vyzpovídali několik HR odborníků.
Fakt podpořený daty
Podstatná role kanceláří v recruitingu není žádná pohádka. V průzkumech britské designérské společnosti K2 Space se opakovaně ukázalo, že vzhled a vybavení kanceláří často představuje prioritu při výběru zaměstnání, zejména pro mileniály. Z výzkumu mimo jiné vyplývá, že:
- Polovina respondentů považuje místnost, ve které probíhal pohovor, za stěžejní faktor při rozhodování o budoucím zaměstnavateli.
- 39 % dotazovaných uvedlo nudný design kanceláří jako jeden z důvodů pro odchod z bývalého ze zaměstnání.
- Celkem 21 % respondentů bylo zklamáno úrovní technologického zázemí kanceláře při příchodu na pohovor k potenciálnímu zaměstnavateli.
Design kanceláří tedy může kandidáty navnadit, ale stejně tak je dokáže i úspěšně odradit.
Kanceláře nejen
na vlastní oči
Je důležité si uvědomit, že to, jak vaše kanceláře vypadají společně s jejich dalšími benefity, může rozhodovat o zájmu kandidátů již v momentě, kdy objeví pracovního nabídku například na internetu. Mimo samotné kanceláře má na efektivitu náboru vliv i lokalita. Z dat pracovního portálu jobox.io vyplývá, že lidé si přirozeně vybírají firmy, které sídlí poblíž jejich bydliště nebo jsou snadno dostupné městskou hromadnou dopravou.
To potvrzuje i Marc Delacroix, zakladatel pracovního portálu jobox.io:
Lásku ke Karlínu přiznává také startup DoDo, který se na začátku roku 2021 přestěhoval do bývalé Pragovky.
Na dobrou lokalitu sází i investiční skupina Pale Fire Capital, která má své kanceláře u Staroměstského náměstí.
Příležitost okamžitě nasát firemní kulturu
Každá firma se ve svých marketingových materiálech snaží jasně vyjádřit své hodnoty, cíle a způsoby, kterými jich hodlá dosáhnout. Proč se ale zastavit jenom u marketingu? Právě kancelář představuje skvělý prostor pro vyjádření firemní kultury. Volba barev, dekorace
i celkové rozvržení pracovních míst napoví hodně o tom, co kandidát může od společnosti čekat.
Otevřená kancelář s velkým množstvím přirozeného světla naznačuje, že firmě záleží na zdraví a mentální pohodě zaměstnanců. Hravé barvy a originální dekorativní prvky zase odkazují na důležitost kreativity při práci. Naopak, šedé kukaně a jasné rozdělení kvality prostoru mezi zaměstnanci a managementem mohou působit trochu jako z dystopického sci-fi filmu.
Komfort se
hned pozná
Kancelář musí poskytovat dostatek soukromí a pohodlí pro práci zaměstnanců. Firmy by však měly myslet na to, že tyto aspekty kanceláře je nutné vyzdvihovat dávno před tím, než někdo vstoupí za práh recepce. Všímavý kandidát totiž dokáže příkladně komfortní kancelář ocenit.
Nejen nábor, ale
také loajalita
Design kanceláří představuje velmi důležitý faktor
i dávno po náboru. Krásná, praktická a komfortní kancelář zaměstnance nejdříve naláká a poté je ve firmě také udrží. Skvělým způsobem, jak si zajistit dlouhodobou loajalitu zaměstnanců z hlediska designu kanceláří, je nabídnout každému dostatečnou flexibilitu. Ta také dokazuje, že firma není vůči zaměstnancům rigidní
a nabízí možnost změny.
Již od prvního návrhu kanceláře se vyplatí přemýšlet jak o stávajících, tak potenciálních zaměstnancích. Ti si po příchodu okamžitě vytvoří první dojem o vaší společnosti. CAPEXUS vám pomůže vytvořit moderní prostory, která vám pomohou získat a udržet nové zaměstnance.
Stačí nás pouze kontaktovat. O váš projekt se kompletně postaráme.
Neváhejte si prohlédnout naše nejnovější reference.
Autoři fotografií: Petr Andrlík, Alexander Dobrovodský, Adam Fuchs & Lukáš Prokůpek, Martina Prášková
Publikováno: 21. 09. 2021