CAPEXUS na iDnes.cz

Balet po pobočce

Banky nechtějí působit tolik luxusním dojmem, aby se do nich člověk nebál vstoupit. Často přichází požadavek, aby interiér banky zaujal kolemjdoucí více, než tomu bylo v minulosti. Zároveň v pobočkách čím dál tím více vidíme služby lákající ke spontánní návštěvě, které na první pohled s bankou nesouvisí,“ říká Petr Bořuta z architektonického ateliéru Capexus.

Bankéři se mnohem více po pobočce pohybují. „Je to skoro jako obchodní balet. Bankéři provádějí klienty, pohybují se po pobočce, například lidem ukazují, jak vkládat peníze do vkládacího bankomatu, a vysvětlují další věci,“ říká Robert Šourek, expert na inovace z České spořitelny.

Firma Capexus navrhla například trojici poboček pro Hello bank!

Všechny banky také více zapojují digitální technologie. Běžné už je vysvětlování různých nabídek na tabletu v personalizované formě pro klienta. „Ani technologie však v určitých situacích nenahradí lidský kontakt. Místo přepážek slouží například menší oddělená místa pro schůzky, kde lze vést jednání diskrétně,“ naznačuje další trend Bořuta.

Klienti oceňují právě fakt, že je díky prostorovému uspořádání a absenci přepážky jednání osobnější. Díky zónám se také daleko více myslí na různé případy a skupiny zákazníků. Můžeme vidět dětské koutky, místa pro občerstvení,“ dodává architekt studia Capexus Jakub Seči.

Celý článek najdete na iDNES.cz

Zaujal vás tento odborný článek? Sdílejte jej.