Na co si dát pozor při stěhování kanceláří?

Důvodů ke stěhování do jiných prostor existuje celá řada. Možná vaše firma přerůstá stávající kanceláře, možná je k dispozici atraktivnější lokalita s lepší dostupností, zelení a občanskou vybaveností. Sídlo v nevhodné oblasti také dokáže odradit talentované zájemce o práci. V každém případě je však důležité stěhování nepodcenit. Víte, na co si dát pozor?

Plánování nových kanceláří

Přesun po 7 letech

Klíčové je, aby se stěhování kanceláří nestalo nutným zlem, ale vzrušující událostí, která bude všechny motivovat
k zapojení. Jak toho docílit? Přistupujte ke stěhování pozitivně jako k výzvě pro další rozvoj firmy.

Výzkum společnosti Moving.com hovoří o tom, že se firmy průměrně stěhují každých 7 let. Jak už jsme se zmínili, důvody mohou být různé. Stěhování se ale nesmí přerodit v problém s negativním vlivem na zaměstnance a vedení. Jak přesun se ctí zvládnout?

Týmová porada v relax zóně

Vysvětlete lidem důvody

Především je nesmírně důležité mírnit nepříznivé účinky změny. Lidé ve vaší firmě si zvykli na určitý stereotyp
a komfort. Prostory své kanceláře znají do nejmenších detailů. Změna pro ně může představovat stres. Proto
je velmi důležité vysvětlit důvody stěhování firmy
a výhody, které přinese. Všichni díky tomu lépe pochopí, proč má dojít ke změně působiště.

Vyčíslování nákladů

Vyčíslete náklady

Snažte se co nejpřesněji vyčíslit náklady na stěhování. Nejde jenom o služby stěhovací společnosti, ale i další položky, například předčasné ukončené nájemní smlouvy ve starém místě nebo výše nájmu v novém místě.

Do hry se dostávají i termínové skluzy, které může přesun způsobit v rozdělané práci. Nepřehlédněte také dostupnost technologií a připojení (internet atd.) v novém působišti.

7 tipů, jak správně postupovat:

  • Určete si priority při hledání nové firemní adresy. Může to být například nižší nájem, lepší dopravní dostupnost, modernější budova.
  • Udělejte si podrobnou analýzu nového působiště a jeho možností.
  • Plánujte samotné stěhování s předstihem, ideálně 3 až 6 měsíců. Určete, kdo za co bude zodpovědný a zpracujte si její rozpočet.
  • Stanovte si přesný časový harmonogram všech fází stěhování a dodržujte termíny.
  • Zamyslete se nad novou podobou kanceláří, aby vyhovovaly vašim potřebám. Právě s tím vám CAPEXUS velmi rád pomůže, stačí nás kontaktovat. Stěhování je skvělou příležitostí získat moderní kanceláře, které budou reflektovat jak vaše individuální požadavky, tak současné trendy.
  • Nezapomeňte promyslet, jak stěhování ovlivní vaše probíhající pracovní projekty, aby nedošlo ke zdržení v termínech.
  • Zapojte do plánování i samotné stěhovací akce zaměstnance. Když se stanou její součástí, povzbudí to jejich pracovní morálku i sounáležitost s firmou.   
Stěhování Podrazil

Stěhování jako příležitost

Ani stěhování do menších prostor nemusí být důvodem
k tomu, abyste nešli s dobou a aktuálními trendy
v oblasti pracovního prostředí. Přesun kanceláří
na novou adresu je jedinečnou příležitostí zamyslet
se nad aktuálním stavem a jeho nedostatky.

Rádi vám pomůžeme jak s novou podobou kanceláří, tak nastavením všech procesů a samotným stěhováním. Dlouhodobě spolupracujeme s profesionální stěhovací službou Podrazil, která je na trhu již od roku 1991.

Stěhování dokážeme naplánovat tak, aby proběhlo bezproblémově bez ohledu na množství nábytku, velikost prostor či lokalitu. Vy už pak pouze dorazíte do hotových kanceláří. Neváhejte se na nás obrátit ještě dnes.


Autoři fotografií: Petr Andrlík, Unsplash, Welcome to the Jungle

Publikováno: 1. 9. 2022 

Zaujal vás tento článek? Sdílejte jej.