Domů / Novinky / 2017 / Rozhovor s Erikou Bohatou na Médiář.cz: „Přepážky mizí. Banky musí řešit, jak prostor poboček využít

Rozhovor s Erikou Bohatou na Médiář.cz: „Přepážky mizí. Banky musí řešit, jak prostor poboček využít i jinak“

13.09.2017 - Fit-out - Architektura - CAPEXUS - Vše o interiéru
„Banky počítají s tím, že digitalizace zmenší počet poboček a návštěvnost bude ubývat. Je důležité řešit, co dál, jak prostor vybavit, aby sloužil i jinak,“ říká v rozhovoru pro Médiář naše architektka Erika Bohatá. Erika je autorkou návrhu interiérů firemního bankovnictví pro ČSOB a také stojí za designem nové banky Hello bank! by Cetelem, která se na trhu objeví letos na podzim. Nová banka, která bude převážně digitální, má na trh přinést také nový design poboček. Ten má zahrnovat kavárnu, pingpongový stůl nebo mobilní nábytek, díky němuž se prostor večer přemění třeba na galerii. V rozhovoru pro Médiář Erika nastínila, jak se interiéry bank proměnily a jakým výzvám dnes musí čelit.
Navrhujete bankovní interiéry, jak jste se k takové specializaci dostala?

Jednou z mých prvních zakázek po nástupu do firmy Capexus byla kompletní přeměna pobočky firemního bankovnictví pro ČSOB v Praze na Andělu. Výsledek se klientovi líbil natolik, že se jej rozhodl využít jako jednotný vzhled pro všechny pobočky. Společně s oddělením marketingu a manažery z ČSOB jsme vytvořili manuál pro vznik nových poboček, aby byl zachovaný jednotný vzhled. Za celý proces vzniku nových poboček zodpovídáme my, nyní vzniká už desátá pobočka v tomto standardu.

Je pro vás závazné ze strany dodavatele interiéru vytvoření prostoru, aby přilákal víc zákazníků?

Banka nedokáže s přesností zhodnotit, proč lidé přišli právě na její pobočku, zda to je pouze kvůli službám, které poskytuje, či v tom hraje roli i interiér. Často však přijde požadavek, že je nutné, aby interiér banky zaujal kolemjdoucí víc, než tomu bylo v minulosti. Není ale určená přesná míra nebo počet lidí, kteří mají díky změně přijít.

Naposledy jsem navrhovala interiér nové banky na trhu, kde vzniká například i malá kavárna, která může nalákat k návštěvě také lidi, co nejsou klienty banky. Tímto způsobem mají šanci banku poznat i jinak. Pobočka je tak vlastně offline marketingovým kanálem. Stávající klienti pak mají pocit, že návštěva banky není jen o nepříjemné úředničině, ale že jednání může probíhat v příjemném prostředí.

Předpokládám, že touto novou bankou máte na mysli Hello bank!, v níž se změní Cetelem, francouzský finanční ústav patřící do portfolia skupiny BNP Paribas, která vstoupí na český trh oficiálně letos na podzim.

Ano, jedná se o Hello bank! by Cetelem, která vzniká v prostoru stávající pobočky Cetelem v Praze na Andělu. Je to digitální banka cílená i na moderní a aktivní lidi, což odráží i pojetí interiéru. Ten je velmi flexibilní, dá se kdykoliv během dne či roku měnit, protože všechen nábytek i ostatní vybavení je mobilní. Navečer tedy může prostor banky sloužit jako místo večírků, přednášek, výstav nebo setkání.

Je důležité se umět přizpůsobit trendu internetového bankovnictví a počítat s tím, že si lidé mohou spoustu věcí vyřešit z domova. I proto Hello bank! by Cetelem pracuje s využitím prostoru jiným, vícestranným způsobem.
 
Banky musí počítat s tím, že si lidé spoustu věcí vyřeší z domova.Erika Bohatá, CAPEXUS